Створення управління Пенсійного фонду України в м.Славутич
У відповідності до положення "Питання Пенсійного фонду України", затвердженого постановою №345 Кабінету Міністрів України від 01.06.1994р., та наказу №46 облуправління Пенсійного фонду України "Про створення районних (міських) відділів Київського обласного управління Пенсійного фонду України" від 17.06.1994р. в тому ж таки році створено Славутицький міський відділ вказаного фонду.
Становлення
У липні 1994 року було створено структуру та штатний розклад працівників Славутицького міського відділу. Він тоді мав штат у сім одиниць.
У липні 1998 року були внесені зміни до структури та штатного розклад: збільшено чисельність працівників міськвідділу, створені підвідділи - керівництва; надходження доходів; виконання бюджету, бухгалтерського обліку та контролю за використанням коштів.
На початку 2000 року відбувся процес створення нормативно-правової та організаційно-технічної бази пенсійної реформи. Чисельність працівників міськвідділу станом на 01.04.2000р. складала вже 12 штатних одиниць.
Згідно з Указом Президента України №401 "Про заходи щодо впровадження персоніфікованого обліку відомостей у системі обов`язкового державного пенсійного страхування» від 04.05.1998р., у 2000 році в Славутицькому міському відділі створено систему персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування (з 1 липня 2002 обчислення пенсії здійснюється за даними про заробітну плату в період роботи після 1 липня 2000 року згідно з даними системи персоніфікованого обліку). Основне завдання персоніфікованого обліку полягає в створенні єдиного державного банку відомостей про фізичних осіб.
Важливу роль у розвитку Пенсійного фонду відіграла передача органам Пенсійного фонду функцій з призначення та виплати пенсій, які раніше здійснювались органами соціального захисту населення.
Відповідно до положення "Про Славутицьке міське управління Пенсійного фонду України", затвердженого 16.01.2001р. начальником Київського обласного управління, розширені функції низової ланки, а саме: здійснюються призначення та виплата пенсій, фінансування яких покладено на Пенсійний фонд України.
1 серпня 2002 року, згідно з наказом № 102-а Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області від 01.08.2002р., Славутицьке міське управління ПФУ перейменовано в Управління Пенсійного фонду України у м. Славутич Київської області. На цей час, згідно нового штатного розкладу, чисельність працівників управління складала вже 22 штатні одиниці.
Пенсійна реформа
З січня 2004 року почав діяти Закон України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", відповідно до якого здійснено перерахунок раніше призначених пенсій, знято також максимальне обмеження розмірів пенсій. Пенсіонерам було надано право протягом 2004 року надавати до органів ПФУ додаткові документи про заробіток та стаж, набутий до 1 січня 2004 року. За цими документами, згідно вказаного закону, станом на 1 січня 2005 року спеціалістами управління було проведено 1643 перерахунки пенсій! У зв`язку з величезним обсягом роботи відповідно збільшилось і навантаження на спеціалістів відділу пенсійного забезпечення, тому в листопаді 2005 року в структуру та штатний розклад управління були внесені зміни і створено нові відділи - з призначення пенсій; з виплати пенсій.
У 2005 році в управлінні ПФУ в м. Славутич для обліку коштів, обліку платників страхових внесків і одержувачів пенсій експлуатуються три базові інформаційні технології:
- Система персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб (СПОВ);
- Система обліку страхових внесків (СОСВ);
- Автоматизована обробка документацій одержувачів пенсій та допомоги (АСОПД/КОМТЕХ-X).
Новий етап: завдання та перспективи
2 листопада 2006 року постановою №1522 Кабінету Міністрів України прийнято рішення про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян.
Міністерство оборони. Міністерство внутрішніх справ, Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Служба безпеки України, Державна податкова адміністрація. Державний департамент з питань виконання покарань та інші органи, що здійснювали призначення пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких Інших осіб", забезпечили передачу пенсійних справ до Головних управлінь Пенсійного фонду України. У зв`язку з цим в управлінні Пенсійного фонду України в м. Славутич створюється нове робоче місце - спеціаліст по роботі з військовослужбовцями.
Впровадження нових законів
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 23.11.2011р. Зазначеною постановою було передбачено: встановити з 01.01.2012р. мінімальний розмір пенсійної виплати для інвалідів-ліквідаторів у відсотках до прожиткового мінімум для осіб, які втратили працездатність: I група - 285%, II - 255%, ІІІ - 225%. Протягом 2011 року проводилися перерахунки пенсій у зв`язку зі змінами в законодавстві, уточненням середньомісячної заробітної плати в галузях економіки, індивідуальні перерахунки за зверненнями пенсіонерів. Протягом 2011 року середній розмір пенсії збільшувався і станом на 01.01.2012р. склав 3034,09 грн., що становить 369,11% прожиткового мінімуму, визначеного для осіб, які втратили працездатність. У порівнянні з 2010 роком середній розмір пенсії збільшився на 318,78 грн.
Із загального числа пенсіонерів 2570 осіб - працюючі пенсіонери, середній розмір їх пенсії дещо вищий. Він становить 3469,21 грн. При цьому більше 93% від загальної кількості одержувачів пенсій мають суми пенсійних виплат, які перевищують прожитковий мінімум, і лише 90 осіб одержують пенсію нижче прожиткового мінімуму.
Унікальність Пенсійного фонду України, як центрального органу виконавчої влади, полягає в тому, що на відміну від інших державних установ він є одночасно і соціальною, і фінансовою інституцією.
Джерело: Тижневик "Теледень-Славутич" №7 від 16.02.2012р.