Щодо збереження автомобільних
доріг державного значення


Голові Київської обласної державної адміністрації
Присяжнюку А.Й.
01196, м. Київ-196, площа Лесі Українки, 1
тел.: (044) 286-85-52
факс: (044) 286-15-10

Копії:
Міністру внутрішніх справ України
Могильову Анатолію Володимировичу

Голові Державної служби автомобільних доріг України
Демікаш Володимиру Федоровичу

Голові Чернігівської обласної ради
Мельнику Анатолію Івановичу

Голові державної митної служби України
Калєтніку Ігору Григоровичу

Голові Славутицької міської ради
Удовиченко Володимиру Петровичу

Шановний Анатолію Йосиповичу!


Згідно до Указу Президента України за №937/2010 від 11 жовтня 2010 року «Про заходи, пов`язані з 25-ми роковинами Чорнобильської катастрофи» на сьогоднішній день завершується капітальний ремонт дороги державного значення Р-56 Чернігів – Пакуль – контрольно-пропускний пункт «Славутич» – Чорнобиль (з під`їздом до м.Славутич). Орієнтовна вартість ремонтних робіт складає біля 238 млн. грн..

Мешканці м. Славутич, а також мешканці населених пунктів через які проходить вищезазначена автомобільна дорога, дуже стурбовані що після завершення капітального ремонту, що коштував країні майже чверть мільярда гривень, відновляться регулярні перевезення надважкого вантажу, близько 60 тон (20 тон- транспорт, 40 тон -вантаж ) одне перевезення а таких налічується більш ніж 20 на добу (тобто майже 1200 тон на добу!!!). Такими перевезеннями займаються декілька підприємців міста. Вони виконують перевезення, зі складу піску (мільйони тон річного піску), що утворився в результаті створення річного порту для доставки будівельних матеріалів при будівництві м. Славутич у 1987 році і знаходиться неподалік міста Славутич (селище Якір). Перевезення здійснюються на протязі 4 років і по сьогоднішній день, за цей час було повністю зруйноване дорожнє покриття с. Якір – с. Неданчичі – м. Славутич, ця дорога є дуже важливою для мешканців міста і використовується для виїзду на відпочинок Славутчан (до р. Дніпро). Також результатом перевезення піску є серйозне пошкодження асфальтного покриття дороги Славутич – Пакуль – Чернігів і як наслідок щорічний ремонт дороги що обходиться державі мільйони гривень, які можна використати більш ефективно для розвитку регіону. Такі пошкодження покриття і той факт що 95 відсотків довжини маршруту дорога має одну смугу для руху в одному напрямку, що часто унеможливлює здійснення маневру для об’їзду перешкоди, неодноразово ставали основною причиною ДТП і становлять серйозну загрозу життю та здоров’ю учасників руху а присутність великогабаритних вантажівок вагою біля 60 тон створюють додаткову загрозу. Також, в зв’язку з тим що автодорога Чернігів – Пакуль – Славутич є єдиною дорогою прямого сполучення між містами, вона має високу щільність руху легкового та пасажирського автотранспорту. Крім того, з боку м. Чернігів встановлено дорожній знак що обмежує рух транспорту великої маси, а з боку м. Славутич аналогічний знак було демонтовано.

На період ремонту, рух по дорозі Р-56 Чернігів – Пакуль – контрольно-пропускний пункт «Славутич» – Чорнобиль (з під`їздом до м. Славутич) було призупинено і перенаправлено маршрутом Славутич – Неданчичі – Любеч - Павлівка – Кувечичи – Довжик – Рудка – Чернігів. Водночас разом з легковим автотранспортом рухалися вищезазначені вантажівки, це призвело до дуже швидкого (за 2 тижні) та значного пошкодження дорожнього покриття об’їзної автодороги і величезного обурення мешканців транзитних населених пунктів. Мешканці цих населених пунктів створювали «живі» кордони і не пропускали вантажівки, щоб абияк зберегти те що залишилось від автодороги. Щоб уявити масштаби руйнування дорожнього покриття та обурення населення можна переглянути репортаж телевізійної служби новин каналу 1+1, перейшовши за наступним посиланням  наступним посиланням  

Альтернативним шляхом перевезення зазначеного вантажу є залізниця. Так від с. Неданчичі, що знаходиться в декількох кілометрах від с. Якір (в якому знаходиться склад піску), є пряме залізничне сполучення з м. Славутич а далі й з м. Чернігів та іншими містами України. Ця залізниця використовується для електропоїздів Славутич – Чернігів – декілька разів на день, та Славутич – Неданчичі - Семиходи (доставка працівників ЧАЕС) – з 6.30 до 7.40 зранку та 17.00 до 18.00 ввечері, тобто щільність перевезень дуже низька, решта часу можна використати для перевезення вантажу. Залізниця є сто відсотковою альтернативою перевезення вантажу автотранспортом і дозволить:

  • Зняти навантаження на дорожнє покриття доріг: Р-56 Чернігів – Пакуль – контрольно-пропускний пункт «Славутич» – Чорнобиль (з під`їздом до м.Славутич), Славутич – Неданчичі
  • Довго та безпечно експлуатувати відремонтовану дорогу, на яку було витрачено майже чверть мільярда бюджетних коштів
  • зекономити в майбутньому, витрати мільйонів гривень бюджетних коштів на проведення ремонтних робіт
  • При необхідності можливо збільшити обсяги перевезення

А найголовніше це дозволить зняти соціальне напруження та невдоволення мешканців м. Славутич та транзитних населених пунктів, забезпечить більш безпечний рух за вказаним маршрутом, зберегти здоров’я та життя водіїв легкового та пасажирського автотранспорту та їх пасажирів.

Незаперечним фактом руйнування дорожнього покриття дороги Р-56 Чернігів – Пакуль – контрольно-пропускний пункт «Славутич» – Чорнобиль (з під`їздом до м.Славутич) є неодноразові звернення начальника служби автомобільних доріг у Чернігівській області О.І. Харченко до голови Славутицької міської ради В.П.Удовиченко, наприклад, лист-звернення (додаток №1) (за №620/05 від 03.04.07 «Про збереження автомобільних доріг загального користування області»). Відповіді на вищезазначені листи не надавалися, та ніякі дії щодо захисту покриття автодороги Р-56 не вживалися.

Також зауважуємо що багаторазові звернення громади міста до представників влади міста, ігноруються. Такі факти визивають підозру що представники влади міста відстоюють інтереси бізнесменів а не громади.

На сьогоднішній день ремонтні роботи ще не завершені, але вже фіксуються випадки проїзду вантажівок з піском по дорозі Р-56 Чернігів – Пакуль – контрольно-пропускний пункт «Славутич» – Чорнобиль (з під`їздом до м.Славутич).

Посилаючись на все вищевказане, ми, ті що підписалися нижче, звертаємося до Вас шановний Анатолію Йосиповичу і В И М А Г А Є М О дати відповідні доручення щодо заборони проїзду одиночних автомобілів загальною вагою (з вантажем) понад 15 тон та автомобілів з причепами загальною вагою (з вантажем) понад 15 тон дорогою державного значення Р-56 Чернігів – Пакуль – контрольно-пропускний пункт «Славутич» – Чорнобиль (з під`їздом до м.Славутич) а також дорогою місцевого значення Неданчичі - Cлавутич.

Відповідь просимо надати у вигляді звернення до громади шляхом публікації в загальноміські щотижневі газеті «Теледень - Славутич» (адреса редакції: м. Чернігів, пр. Перемоги, 114, тел. (0462) 653-653), що поширюється у м. Славутич, Чернігівські області та у м. Чернігів.

Дотатки:
1. Звернення начальника служби автомобільних доріг у Чернігівській області О.І. Харченко до голови Славутицької міської ради В.П.Удовиченко.
Додаток №1

2. Схема маршруту дороги державного значення Р-56 Чернігів – Пакуль – контрольно-пропускний пункт «Славутич» – Чорнобиль (з під`їздом до м.Славутич), та схема маршрутів об’їзду а/д Р- 56 на період ремонту.
Ремонт дороги (схема)

3. Додаток №3 (6.9 Кб)

З повагою та надією на взаємопорозуміння, громада м. Славутич, мешканці чернігівської області, та м. Чернігів. 
Відгуків: 4  Новий відгук Додано: 15-04-2011 11:46 Sam  Зміни: 03-03-2014 07:58 Sam